el-en-yo-in-the-usa.reismee.nl

Dag 1. Amsterdam - Chicago

Daar zijn we dan, Chicago. Het is hier koud, mistig, regen.....dus we voelen ons direct thuis.

Om 6u vanmorgen vertrokken richting Schiphol om er in ieder geval op tijd te kunnen zijn. Klinkt overbodig zo lang van te voren maar met alle security checks en controles die je moet ondergaan hadden we nog net een half uurtje over voor een bakkie thee voordat we bij de Gate verwacht werden. Wat fijn om te weten is, dat we geen drugs bij ons hadden. Wij wisten dat al maar na een uitgebreide koffer check van ons allebei wisten ze dat op het vliegveld ook. Zo'n check mag je trouwens alleen uitvoeten als je NIET kunt lachen!

De vlucht met United Airlines verliep op een beetje vertraging na prima. Heel vriendelijk personeel!!

Toen het vliegveld van Chicago.....wereldreis om van de Gate bij de douane te komen! Ik ben daarna de tel kwijt geraakt hoevaak we onze paspoorten hebben moeten laten zien maar als ze nu nòg niet weten dat we er zijn.....

En toen de shuttlebus naar het hotel. Kent u het spreekwoord " van het kastje naar de muur". Nou dat dus! Men kome aan bij terminal 5 waar vervolgens geen bus is. Dan stappe men in een andere bus naar terminal 1 omdat daar de bus wel zou zijn. In de bus waren de zitplaatsen niet bedoeld om op te zitten overigens, daar moesten de koffers op staan..... Aangekomen bij terminal 1 is er helemaal niets te beleven. Wat we daar kwamen doen? Ja, de shuttle bus. Neeeeeee dat was vroeger....nu moet je bij terminal 2 zijn! Dusssss....weer zo'n bus in en op naar terminal 2 waar we vervolgens met DE rode telefoon de centrale konden bellen om te vragen of ze ons alsjeblieft naar het hotel wilde brengen. Gelukkig...... dat wilden ze en zo kwamen wij iets later dan verwacht in het hotel aan. Oud hotel maar kamer ziet er keurig uit!

Ik hoop dat de rest van ons gereis iets vlotter zal verlopen!!

Bedank voor het meelezen. En bedankt voor de gegeven fotoruimte! Maar dat is niet nodig hoor!!! Ik heb genoeg aan wat ik heb!

Het is hier nu iets over half 6 dus half 1 NLse tijd.....we proberen nog even wakker te blijven......nog heel even....

Tot de volgende keer.

Groetjes Ellen x

Monique beverloo

Gelukkig dat jullie er zijn . Nu alleen nog maar heerlijk gaan genieten . Fijne vakantie . ??

Els Engelen

Super dat alles goed is gegaan. Nu goed rusten van de lange vlucht. En gaan genieten van jullie super vakantie.??

Jessica van der ree

Wat fijn dat je veilig aangekomen bent! Geniet van je reis?