el-en-yo-in-the-usa.reismee.nl

Dag 2: Chicago, the windy city

Degene die mij kennen weten dat ik gek ben op New York. En ik ga ook niet zeggen dat Chicago leuker is, maar wat een gave stad zeg!

Gisteravond om 9u ging bij ons het lichtje uit....lang vol kunnen houden maar toen was de pijp echt leeg. Dan weet je dat ke vroeg wakker zult zijn dus om 8u zaten we bij Così aan het ontbijt. Sweetie of hunney hielp ons zeer vriendelijk en de eerste toasted bagel met cream cheese was een feit. Heerlijk!

Plan van de dag met de hop on hop off bus de stad verkennen. Windy City dus.....zeker als je boven in een open bus zit. Onze zeer vrolijke en muzikale gids wist een hoop te vertellen over de stad en alles wat we zagen. Er zijn hoge gebouwen in Chicago maar voor mijn gevoel veel minder dan in NY waardoor de stad (in mijn ogen) een hele vriendelijke uitstraling heeft. We besloten bij de Navy Pier uit te stappen. Daar was genoeg te beleven, winkels, restaurantjes, mini-kermis met een groot reuzenrad en heel veel pompoenen. Tis bijna Halloween en dat merk je overal. Naast alle skeletten die vooral grappig waren, had je vanaf de pier ook een prachtig uitzicht over Lake Michigan. Mega groot meer . Ik hoop dat de kleuren op de foto een beetje goed overkomen want het water kijkt prachtig blauw. Gelukkig voor ons begon de zon te schijnen en dat leverde mooie foto's op.

Na de lunch verder met de bus om de "rest" van de stad te bekijken. Mooie gebouwen, veel groen en bloemen en natuurlijk de Chicago-river die prominent aanwezig is. Ook dit geeft de stad een gezellig karakter.

Eind van de middag waren we weer terug bij ons beginpunt van de tour en toen ben ik te voet nog even het Millennium Park gaan verkennen. Ook alweer zo mooi. Morgen terug maar dan met een camera waar de batterij niet leeg van is ?

In de buurt van het hotel is qua eten en drinken weinig gezelligheid te vinden. Goed je zult er niet omkomen van de honger, het blijft Amerika dus op elke hoek van de straat valt er wel iets te eten! Maar gezellige tentjes......nee! Dus stukkie lopen en per toeval vonden we een eh.....ja bar? Café? Restaurant? Alles tegelijk! Je kon er eten en er was live muziek. Buddy Guys legends. Echte fans van de blues muziek hadden ons natuurlijk allan via de live stream zien zitten. Gelukkig hadden we onze wapens thuis gelaten anders mochten we niet naar binnen. Met de woorden: kijk maar waar je gaat zitten en als er geen tafel vrij is schuif maar ergens aan, werden we op expeditie gestuurd. Schijnbaar zijn The New 20's heel populair want er was inderdaad geen tafel vrij. Toen zijn we maar aangeschoven bij een Spanjaard die in Parijs woont en alleen zat te eten. Bijzonder maar wel gezellig!

Toen de nieuwe twintigers die in mijn ogen in de daadwerkelijke jaren 20 geboren waren op het podium kwamen werd ons gevraagd daar nog even voor te betalen of anders.......eruit. Dat laatste dus.....

Morgen weer een dag!!

Bedankt voor het lezen en alle leuke reacties!

Groetjes Ellen ?

Annemieke

Goedenavond lady,s Zou het toch met eigen moeten zien, dat het ook een geweldige stad is :-) Ben toch ook wel een beetje verliefd op NY

Zusje Anne

Ik volg je op de voet! En wat schrijf je leuk!
Lekker van genieten daar en hopelijk ga ik je een keer achterna! ?

Roelie

wat leuk om jullie avonturen te volgen!