el-en-yo-in-the-usa.reismee.nl

Dag 4. The roadtrip has begun.

Een dag met een bijzondere wending! Maar laat ik vooral bij het begin beginnen.

Vanmorgen om 8u konden we onze huurauto ophalen. Onze nieuwe Toto "vriendinnen" waren zo vriendelijk om ons naar de garage te brengen. Scheelde een hoop gesjouw met koffers! We hadden een bepaalde klasse auto gereserveerd maar bij aankomst in de garage konden we eigenlijk kiezen wat we wilden. Het is een Nissan huppeldepup geworden. Grote bak natuurlijk, het woord "klein" kennen ze in Amerika gewoon niet. Even wennen en vooral Chicago uitrijden kostte wat energie en extra ogen maar eenmaal de stad uit verliep de reis prima. Het werd steeds rustiger op de weg en de auto rijdt heerlijk! Muziekje erbij, klein beetje genieten van de omgeving en de tijd in de gaten houden want we moesten om 17u bij de concertzaal zijn.

Onze koffers lagen nog bij Bridget in de auto want het was onmogelijk om in Chicago je auto stil te zetten op de weg. Zeker niet als het naast een politie parkeerplaats is. De bedoeling was samen rijden maar binnen 10km waren we Bridget Verstappen al kwijt. Geen doen om haar bij te houden. Dankzij de Garmin van Yo zijn we gewoon op de plek van bestemming aangekomen hoor! Die gaf echt perfect aan waar we heen moesten en op zich staat alles ook goed aangegeven.

Om 15u kwamen we bij het "hotel" aan. Hotel is een wat overdreven woord voor een rij slaapkamers langs een weg in een....ja....aparte buurt. Ik moest lachen maar Yo trok langzaam wit weg. Wij ingecheckt en vol goede moed onze kamer opgezocht. We werden vriendelijk begroet door 3 tandenloze Tokkies die hun stamtafel voor ons raam hadden. Toen ging er al een alarmbel rinkelen. Bij binnenkomst vielen we nog net niet met de deur in huis maar het zag er nou niet bepaald gezellig uit. (en da's nog zacht uitgedrukt) Ik pieste in mijn broek van het lachen maar Yo had helemaal geen kleur meer op haar gezicht...... Het was wel duidelijk dat we hier NIET zouden gaan slapen! De stank in de kamer maakte dat je eigenlijk de deur open wilde laten maar dan had je die Tokkies binnen zitten.

Even alles laten bezinken en eerst onze koffers maar eens ophalen bij Miss Bridget. Als dat niet meer nodig was geweest was het misschien anders gelopen, maar aangezien Yolanda echt niet in onze eh.....omgebouwde garage wilde blijven besloten we iets anders te zoeken. Ik had er best een nacht door kunnen brengen hoor.....maar slapen hadden we er zeker niet gedaan. Poging 1 was dan maar het hotel waar onze amerikaanse vriendinnen ook verbleven aangezien we daar onze koffers moesten gaan halen. Dit was overigens de plek waar ook het concert zou zijn. Ja er was nog een kamer!!!! Een van de laatste!!! Super. Kostda?? 600 dollar....daggetnie!!! Dan maar bij de Tokkies. De receptionist heeft heel vriendelijk div. hotels in de omgeving gebeld en bij de Holiday Inn hadden ze nog een gehandicaptenkamer vrij?????. Dit is geen grap! Die dan maar! De tijd begon inmiddels wel te dringen want om 17u werden we bij Toto verwacht en het was inmiddels 16u. Gelukkig is Mt. Pleasant niet zo groot en ons nieuwe hotel lag op nog geen 5 minuten van waar we wezwn moesten.

Inchecken omkleden en weer terug. Het concert vond plaats in een Casino Resort. Mega groot complex met hotel, casino en div. zalen. Ontzettend druk want er waren div feesten aan de gang, het concert en natuurlijk het casino. Las Vegas in het klein maar bijna net zoveel herrie!

Het concert en de Meet & Greet waren ge-wel-dig! Ik zal de details besparen want weinig mensen zullen denk ik begrijpen wat er leuk is aan een Meet & Greet. Ik kan alleen zeggen dat als je begroet wordt met "Hey, Ive seen you before..You came all the way from Holland?? " dat dat best leuk is. En als de zanger van de band met je staat te praten en spontaan gaat omhelzen.... Da's gewoon leuk. Oh en dit plezier delen met mede-fans..... Ik geniet.

Inmiddels liggen we in onze prachtige kamer met heerlijke bedden ...... voor het geld dat we nu aan deze overnachting kwijt zijn is het bijna zonde om de ogen dicht te doen ????. Ik schat de kans dat ze morgenvroeg nog open kunnen doen wel een stuk hoger in dan bij de nachtopvang van de daklozen ???.

Morgen weer nieuwe avonturen. Te beginnen met een bezoek aan de gevangenis....... poeh ben heel benieuwd!! Geen idee waar we morgenavond zullen zijn.....ergens tussen hier en Nashville in ieder geval!

Bedankt maar weer voor het meelezen en ook voor alle reacties!!!

Als ze me niet houden in de gevangenis: Tot morgen!!

Ellen x

p.s. ik kan van vandaag 100 Toto foto's plaatsen maar ik geloof dat daar op een enkeling na, niemand op zit te wachten.

Anna Brinkhotel

Dankjewel voor het meegenieten van jullie Amerika avontuur, vond het lachen joh!

Angela

Jemig wat een verhaal! Zijn van die dingen waar je na jaren nog om kan gieren?? de rest is allemaal genieten in ieder geval!

Els Engelen

Heb er ook heerlijk van genoten. Geweldig met die hotels ervaringen. Is idd lachen ? Wacht op jullie volgende uitdaging. Suc6 ?

Marie jose

Heel bijzonder hoor ! Geniet van alles deze indrukken vergeet je nooit !

Mari

Stoer hoor!