el-en-yo-in-the-usa.reismee.nl

Nashville

Hey how ya'll doing! Ik pas mijn taalgebruik maar even aan he want we zijn nu in het zuiden van Amerika. Tot voor kort kon ik nog redelijk mee met de taal maar dit accent laat ik toch gewoon aan de locals over.

Gisteren hebben we onze eerste dag in Nashville doorgebracht. Die stad ademt gewoon muziek. Country muziek voornamelijk. Misschien hadden we ons iets beter moeten voorbereiden want ik ken geen country muziek!

Gestart bij de Musicians Hall of Fame. Een leuk, interactief museum waar veel terug te vinden is over de geschiedenis van muziek in Amerika. Foto's volgen zeker.....ja ik heb dat écht gedaan.....dont judge me.....er was toch bijna niemand en ze kennen me hier niet!

Na het museum de straat op.....lopen per toeval (serieus) de percussionist van Toto tegen het lijf. Even mee praten natuurlijk en we raken er al aan gewend...een big hug. Die mensen hiet huggen heel wat af! Da's soms best leuk (??) maar soms niet nodig wat mij betreft.

Door naar The Ryman. Een voormalige kerk omgebouwd tot concert hal. We hebben er een rondleiding gedaan en ons verbaasd over hoe geweldig dit theater er van binnen uit ziet! Je zit dus echt in de kerkbanken als je naar een voorstelling gaat.

Na de tour was het tijd voor een lunch met Toto-fans. Ik had ze allemaal al via internet gesproken en nu dus ook in het echt. Leuk, gezellig en lekker gegeten. Zij hadden allemaal VIP kaarten en wij niet dus we zijn verder op pad gegaan. Richting Broadstreet of Broadway....ik twijfel nu zelf. Barstreet was ook mogelijk want deze straat is gewoon 1 grote kroeg. En echt overal klinkt muziek! Kroeg na kroeg na kroeg na kroeg.....alle ramen en deuren staan open en overal is live muziek. Het is even wennen al die herrie maar wel heel erg gaaf!! We zijn een rondje gaan lopen en uiteraard gaan kijken naar echte cowboy laarzen en hoeden. Wie weet wat ik mee naar huis neem ??. (Send me dollars want zo'n hoed.....poeh.....kost genoeg!) Onze dorst gelest in de Honky Tonk bar.....daar drink je bier of iets sterkers....... je kent mij...ik lust geen bier. Dus ik zeg.....Proost, ya'll have a good one ???

Tijd voor rust....tijd voor Toto. Dit concert stond in eerste instantie niet op onze lijst maar ja...... Ik durf wel te zeggen dat dit mijn beste show tot nu toe was. Die zaal....die akoestiek.....de band.....het publiek..... We waren duidelijk in een stad waar muziek leeft! We zaten ergens achteraan maar ik kan wel zeggen dat dit de beste uren waren die ik ooit in een kerkbank doorgebracht heb !! En dit keer zonder schaamte meezingen! (Gloria in Exel.....laat maar.....1 iemand zal dit wel snappen)

Na de show met nog 2 nieuwr vriendinnen (och ja..) terug de kroeg in. Het was inmiddels donker natuurlijk dus alle lichten aan en nog meer herrie en volk op straat. Leuk! Heel erg leuk! Drankje gedaan met uiteraard Live muziek! Als je niet van muziek houdt hoef je hier niet te komen!

Uber Benjamin heeft ons veilig bij het hotel afgezet en om 2u ging bij ons letterlijk en figuurlijk het licht uit. Een super dag!

Ik had van te voren een bepaalde verwachting van deze reis en natuurlijk gehoopt dat het leuk zou zijn, maar het is meer dan dat. Ik doe zoveel nieuwe indrukken op.....tis moeilijk om het allemaal "op papier" te zetten. Hopelijk geven de foto's een beetje een indruk van alles dat we hier doen en zien.

Vandaag dag 2 in Nashville..... er schijnt ook nog wat anders te zijn dan muziek! We gaan het zien!

Bedankt weer voor het mee lezen en de reacties! Leuk om te lezen dat iedereen mee leest! Schrijf ik niet alleen voor mezelf deze keer ?


xx Ellen

Reacties

Reacties

Roelie

Wat leuk .... ik geniet van jullie avonturen!

Angela

Zeker leuk om mee te lezen!!

Miranda

Hoi Ellen, wat schrijf je ontzettend leuk, en wat maakt je allemaal leuke bijzondere dingen mee. Veel plezier nog.

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!