el-en-yo-in-the-usa.reismee.nl

Dat was het dan....

En toen kwam er langzaam een einde aan deze vakantie?. Vandaag de laatste echte vrije dag gehad, morgen rijden we terug naar Chicago om de auto in te leveren.

Begonnen met nogmaals een ontbijt bij The Original Pancake House. We kunnen ook in ons hotel ontbijten maar heel eerlijk.....da's niet echt geweldig. Ze kennen hier de term "vers" niet geloof ik. Aangezien de pannenkoeken met verse aardbeien heerlijk smaakte de vorige keer...... Een stevig ontbijt als voorbereiding op de wandeling van de middag.

Rondom Cleveland liggen ca. 18 Metro Natuurparken. Ik had er deze keer een uitgekozen die wel te bereiken was ?. Een ritje van een half uur bracht ons in een prachtig gebied waar volop wandelroutes waren. Yo had er effe "de kracht niet voor" dus ik begon volle moed aan de uitgezochte route van 4 miles. De moed zakte me echter in de schoenen toen ik het bord "leefgebied van coyotes" zag. Met instructies erop wat je moet doen als je er 1 tegen komt. En dat ze MEESTAL heel passief zijn..... Voorbijkomende wandelaars gaven de tip om zeker niet alleen een tocht door het bos te gaan maken. Gelukkig konden ze me ook de weg wijzen naar een park waar het mooi wandelen was en minder gevaarlijk ?. Even een stukje terug dus en inderdaad een mooi stuk kunnen lopen. Het weer was prachtig.....strak blauwe lucht en bijna 20 graden. Mooie foto's kunnen maken.

Na de tocht tijd voor....ja eigenlijk een beetje de laatste inkopen. We dachten nog 2 Malls gevonden te hebben via Google maar die vielen allebei nogal tegen. Achja....misschien maar goed ook want het geld is bijna op.

We zijn nog wel even gezellig uit eten gegaan. We verbazen ons er steeds maar weer over hoe dat hier gaat..... je kiest wat uit....je krijgt het....tot zover vrij normaal.....er komt nog een keer iemand vragen of alles smaakt en of je nog een gratis refill van 1,5 liter cola wil.....zodra je enigzins laat merken dat je klaar bent met eten schuiven ze de rekening op tafel.....toetje? Koffie? Nee joh....betalen en oprotten! De fooi hebben ze al op de rekening gezet.....3 keuzes 15, 18 of 20 procent. Soms gaat het zelfs tot 22%. Altijd weer even wennen hoor....alle bedragen die je ziet zijn niet wat je betaald...er komt altijd nog Tax bij en in een restaurant dus nog fooi.

Inmiddels zijn de koffers gepakt en kunnen we morgenvroeg vertrekken. Diepe zucht......tis straks fijn om weer thuis te zijn maar toch.....altijd jammer als het voorbij is.....

Ik zal als ik thuis ben in ieder geval nog wat foto's plaatsen!

Groetjes Ellen x

Roelie

goede reis terug naar huis dames!

Barbara

Indderdaad, goede en veilige terugreis! ?✈

Helga

Fijne terugreis en dank je wel voor de prachtige verhalen!!

Anna brinkhotel

Genoten van jullie enthousiastme en het reisverslag met fotoos.
Goede reis terug en deze Amerika Dream nemen ze jullie nooit weer af!

Miranda

Wat een mooie reis hebben jullie gehad. Leuk om zo een inzicht te hebben.
Goede reis terug!

Marijke

Wat een geweldige ervaring en ik heb genoten van je verhalen.
Goede reis terug!!