el-en-yo-in-the-usa.reismee.nl

Laatste avond

Zo sta je op het vliegveld van Chicago om aan een vakantie te beginnen....en zo sta je er weer omdat die vakantie voorbij is. Bittersweet.....

Vanmorgen op tijd in de stromende regen vanuit Beachwood vertrokken richting Chi-town. Geen idee wat we onderweg tegen zouden komen maar ik wilde geen risico nemen dus half 9 stipt vetrokken. Met ruim 600 kilometer voor de boeg wisten we dat we door moesten rijden, de auto moest immers om 18u ingeleverd worden. Gelukkig voor ons ligt Chicago weer in een andere tijdzone dus we kregen gratis een uurtje extra deze reis. Ik weet niet of Yo heel blij met me was maar heb haar weinig tijcdgegeven om te plassen en rusten......sorry Yo....gas d'rop!

Yo heeft ook een stukje gereden.....nou dat hebben we geweten.... We hielden ons allebei altijd keurig aan de snelheid, gordel om....zoveel mogelijk rechts rijden.....gewoon normaal. Opeens....politie achter ons.....zwaailicht aan...wij aan de kant....hij ook aan de kant. Is dat voor ons???? Ja dus.....stoppen langs de kant van de weg. Yo beven als een rietje....ik zei...."we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet". Goed, raampje open....drivers license and registration please. Okay officer....Shit waar hebben we de papieren van die auto?? Internationale rijbewijs erbij. Waar we vandaan kwamen. De Nederlands.... yes thats right, Holland! Wat we hier in hemelsnaam deden? Vakantie? Had je beter met beter weer kunnen komen...ja duh! Goed....i'll be right back. Yo flipte bijna.....want WAT was er nou niet goed.... De vriendelijke, maar bewapende officer kwam terug...papieren verder niet nodig. Grrrr...ik voor niks de koffer doorgezocgt! Een waarschuwing voor deze keer. Maar WAARVOOR?? Ja, HIJ stond met zwaailichten aan op de vluchtstrook....en wij reden daar langs....en dat mag dus niet. Je MOET dan naar de linkerbaan OF als dat niet kan een stuk langzamer gaan rijden.....Ooooooh....dat wisten we niet. Hij vroeg hoe dat dan bij ons was....niet zo! Het leek ons niet de tijd en plaats om even te vertellen dat de verkeersregels daar sowieso soms krom zijn. Links en rechts inhalen. Vrachtwagens rijden net zo hard ( of harder) dan personen auto's. Bij een verkeerslicht kan je gewoon rechtsaf slaan ook al is het rood....tenzij het aangegeven staat....en als het onduidelijk is stop je gewoon....en als degene achter je begint te toeteren weet je dat je door had kunnen rijden. We hebben maar niet gezegd hoe raar wij dat vinden..... Bedankt voor de les officer.....Bye bye! Ik heb de rest van de reis gereden;-)

Hierna geen problemen meer gehad. Rondom Chicago was het wel heel druk....6 banen vol met auto's....en wij daar tussen ??. Diverse toll poortjes deze keer..... daaaaag dollars...

Zoals gepland (oké door mij gewenst) kwamen we om 15u bij het hotel aan. Wederom een goede keuze!! Mooie, ruime en schone kamer. Vlakbij het vliegveld. Even de koffers naar de kamer en toen de auto wegbrengen. Ruim op tijd dus.....we moesten nog wel even melden dat de voorruit wat schade opgelopen had onderweg....een steentje op de ruit had een prachtig krullende barst opgeleverd. Maar geen probleem....verzekering!

Met de bus naar het vliegveld om met een shuttle bus (!) terug naar het hotel. Wij hadden even een déjà vu en zagen onszelf alweer tig rondjes rijden langs alle terminals....maar deze keer ging het perfect en om 17u waren we weer terug bij het hotel.

Laat dat hotel nou net tegenover een shopping outlet center liggen.... ik zei toch goede keuze! De laatste dollars konden we daar met gemak kwijt! Gelukkig is er nog een beetje ruimte in de koffer:-) En anders moet ik helaas de M&M's hier laten.....hahahahaha

Het hotel heeft een zwembad dus konden we nog even lekker pootje baden. Morgen tot 11uur ontbijten dus absoluut geen haast. Om half 3 richting vliegveld en als het goed is vliegen we om 17.55 uur naar Amsterdam.

Ik neem naast een koffer vol vieze was ook heel veel mooie en dierbare herinneringen mee naar huis. We hebben gelachen, gehuild en vooral volop genoten van deze vakantie. Zoals ik aan het begin al zei, er zijn mensen die verder weg gaan en veel langer wegblijven, maar voor ons was dit een bijzondere reis. Rondrijden door de Verenigde Staten......een "pen pal" opzoeken in de gevangenis, Toto concerten bezoeken, mensen ontmoeten die ik alleen via internet kende, nieuwe plaatsen in Amerika ontdekken. Allemaal bijzondere momenten. Als ik thuis ben zal ik alle foto's eens rustig gaan bekijken. (Altijd welkom om ze te komen bekijken).

Allemaal bedankt voor het meelezen en de reacties die ik gekregen heb!! Super leuk.

En tegen Yo wil ik zeggen.....dankjewel.....voor het lachen, het huilen, het genieten, het zingen, het snurken, het navigeren.....we hebben het samen toch maar mooi gedaan! Wie had dat een jaar geleden gedacht?! Voor de rest van ons leven hebben wij samen een supergave vakantie om op terug te kijken ??

Liefs, Ellen xx

Els Engelen

Heb heerlijk genoten van jullie geweldige avontuurlijke vakantie. En mooie foto’s. Wens jullie een goede vlucht terug. Dikke knuffel xxx

Emmie

Wat kun jij toch heerlijk schrijven. Een genot om te lezen hoe een bijzondere vakantie je hebt gehad. Goeie reis terug.

Jacqueline

Ook ik heb genoten van jullie reisverslag. Dat jullie hebben genoten staat vast, was ook duidelijk te lezen
Jullie heen een geweldige ervaring meegemaakt samen en kunnen daar altijd met veel plezier aan terug denken. Nu nog een goede vlucht naar huis.

Roelie

Wat een avontuur zeg!

Anna Brinkhotel

Dankjewel dat je ons meenam door de.muziekale reis door Amerika.Ik heb genoten van jullie belevenis en heb er veel om gelachen.Absoluut onvergetelijk voor jullie.Fijne vlucht terug!

Wilma Ruijg

Geweldig meiden jullie vakantie en de concerten. Een prachtige herinnering voor jullie. Goede reis terug.

Frankwin

Prachtige verhalen en foto's. Goeie reis terug.

Ilona

Goede thuiskomst Ellen! Flink nagenieten nog! Wij zijn in ieder happy als je weer bij ons bent?tot gauw X

Elvira Sachs

Thank you very much for your Stories. I really enjoyed to read them!!!!

Miranda

Mooi verhaal om mee af te sluiten!
Goede terugreis!

Marion van Boven

Super om jullie tijdens deze coole USA trip te mogen volgen en dankjewel voor je leuke stukjes. De vele mooie momenten en avonturen zijn blijvende en dierbare herinneringen aan een fantastische reis. Nu weer lekker thuis bij familie en vrienden en nagenieten van alle belevenissen.